10 alimente benefice sanatatii femeilor

0
35

Top 10 alimente benefice sanatatii femeilor

Femeile au nevoi nutritionale specifice, pe alocuri diferite de cele ale barbatilor. Din acest motiv, anumite alimente sunt benefice sanatatii femeilor, avand un impact seminificativ in special dupa varsta de 30 de ani, cand organismul intra intr-un proces degenerativ lent.

Planul nutritional adecvat adoptat de fiecare femeie in parte poate preveni sau chiar stagna unele simptome ale bolilor care afecteaza cu precadere sexul feminin, precum osteoporoza, manifestarile menopauzei, bolile cardiace, diabetul sau anumite tipuri de cancer.

 

10 alimente benefice sanatatii femeilor

 

  1. OUA

Galbenusurile de ou gazduiesc tone de substante nutritive esentiale dar greu de obtinuit, inclusiv colina, care este asociata cu rate mai scazute ale cancerului de san (un galben furnizeaza 25% din necesarul zilnic) si antioxidanti care pot ajuta la prevenirea cataractei.

2. SOIA

Proteinele din soia, consumata sub orice forma (branza tofu, lapte de soia, unt de soia, cereale din soia etc.), au un efect protector asupra sistemului cardiovascular feminin, intrucat scad nivelul colesterolului rau (LDL) si sunt bogate in fitonutrienti. Aproximativ 25 de grame de proteine din soia ingerate zilnic previn instalarea bolilor cardiace.

3. IAURTUL GRECESC

Iaurtul este o modalitate excelenta de obtinere a calciului si este, de asemenea, bogat in bacterii care maresc imunitatea. Data viitoare cand cumperi iaurt, alege unul grecesc – in comparatie cu iaurtul normal, acesta are de doua ori mai multe proteine (iar 25% dintre femeile peste 40 de ani nu primesc suficiente).

4. SOMONUL

Somonul este o sursa bogata de vitamina D si una dintre cele mai bune surse de omega-3 pe care le puteti gasi. Acesti acizi grasi esentiali au o gama larga de beneficii impresionante pentru sanatate – de la prevenirea bolilor de inima pana la netezirea pielii si de a ajuta la scaderea in greutate, pentru a va stimula starea de spirit si pentru a minimiza efectele artritei.

5. FASOLE

Nu stiu cati stiu ca fasolea este foarte sanatoasa. O ceasca gatita poate furniza pana la 17 g fibra. Este, de asemenea, incarcata cu proteine si zeci de substante nutritive cheie. Femeile, in majoritatea cazurilor, duc lipsa de calciu, potasiu si magneziu. Studiile arata o stransa legatura a fasolei cu un risc redus de boli de inima, diabet zaharat de tip 2, hipertensiune arteriala si cancere de san si de colon.

6. ROSII GATITE

Rosiile gatite furnizeaza un important antioxidant, licopenul, care a fost asociat prin diverse demersuri stiintifice cu un risc redus de cancer. Rosiile gatite contin si potasiu, vitaminele A si C, precum si alte fitochimicale esentiale intr-o nutritie echilibrata pentru femei.

7. NUCI

Este recomandat consumul zilnic de 1½ uncii de nuci de copac, iar acest lucru poate reduce riscul de boli de inima si de diabet. Nucile sunt bogate in omega-3. Alunetele contin arginina, un aminoacid care poate reduce tensiunea arteriala. O uncie de migdale are cat mai multe polifenoli sanatosi ca o ceasca de ceai verde si o jumatate de cana de broccoli aburit combinat. Acestea pot ajuta la scaderea colesterolului LDL, de asemenea. Secretul este moderatia, deoarece nucile sunt bogate in calorii.

8. AVOCADO

Aceste fructe sunt o sursa excelenta de nutrienti cheie. Un studiu efectuat de Universitatea de Stat din Ohio a constatat ca, atunci cand a fost adaugat avocado la salate si salsa, a contribuit la cresterea absorbtiei carotenoidelor specifice, a compusilor de plante legate de riscul scazut al bolilor de inima si a degenerarii maculare, o cauza principala de orbire. “Avocadosul este ambalat cu compusi protectori ai inimii, cum ar fi fibrele solubile, vitamina E, folatul si potasiul”, spune Elizabeth Somer, autorul 10 Habits That Mess Up a Woman’s Diet.

9. SPANAC

Lasand la o parte glumele cu Popeye, spanacul este foarte sanatos. Acesta contine o multime de luteina, pigmentul galben-soare gasit in galbenusurile de ou. In afara de protectia impotriva degenerarii maculare legate de varsta, o cauza principala de orbire, luteina poate preveni atacurile de inima prin mentinerea peretilor arteriali fara colesterol. Spanacul este, de asemenea, bogat in fier, care ajuta la eliberarea oxigenului in celulele tale pentru energie, iar folatul, o vitamina B, care previne defectele congenitale.

10. CIOCOLATA NEAGRA

Substantele nutritive care se gasesc in ciocolata neagra imbunatatesc circulatia sangelui in intregul organism si, implicit, asupra inimii. In plus, previn inchegarea sangelui si reduc riscul de atac de cord. Imbunatateste starea de sanatate, deoarece stimuleaza hormonii fericirii. Nu este un mit – ciocolata neagra contine substante care au efecte asupra serotoninei si dopaminei. Asadar, nu ezita sa mananci zilnic cate un cub de ciocolata neagra, mai ales daca te simti trista.

 

Pofta Buna!

 

Bisous,

MADmoiselle

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here