Saturday, November 26, 2022

La Mer. Gâsca cu ouăle de aur ale gigantului Estée Lauder

Ce este La Mer?

Anunt

La Mer este o companie din San Diego ce a fost fondată de către un fizician aerospațial, Max Huber. Unul dintre experimentele lui a eșuat și a rezultat cu arsuri de piele. Atunci când nu a gasit nicio cremă care să îi vindece pielea, caracterul lui vanitos l-a împrins pe Huber să își creeze propria cremă. El era de mult fascinat de chimie și de natură așa că procesul a fost unul natural pentru el. După ce Huber a murit, compania a fost preluată de fiica sa. Aceasta, nereușind să reproducă formula tatălui său a vândut brandul către gingantul Estée Lauder, care deține brandul și în prezent.

Care este secretul din spatele brandului?

Îmbinând cunoștințele în chimie și pasiunea pentru natură, Huber a ales să creeze baza pentru Creme de La Mer folosindu-se de alge brune (varec de mare). Algele brune sunt folosite încă din mezolitic și sunt apreciate în Extremul Orient. Varecul este folosit pentru a face multe produse, precum pastă de dinți, șampon, produse farmaceutice dar și în gastronomie.

Anunt

Huber nu s-a limitat numai la proprietățile algelor. Acesta a susținut că efectul miraculos al Creme de La Mer este obținut inclusiv datorită expunerii cremei la o serie de lumini și sunete. După 12 ani de încercări, Huber a reușit să perfecționeze formula și a început să o vândă.

Creme de La Mer și Estée Lauder

Să nu credeți că Estée Lauder este o companie de binefacere care a vrut să salveze o tânără domnișoară din marginea sărăciei cumpărând compania lui Huber. Înainte de decesul creatorului, La Mer dobândise deja un prestigiu. Era folosită de vedete și Estée Lauder încercase deja să o cumpere direct de la Huber, care i-a refuzat. Ce nu face un gigant pentru mulți dolari în plus? Estée Lauder s-au depășit pe ei înșiși de data asta.

Anunt

După ce au cumpărat compania de la fata lui Huber ar fi fost nevoiți să și producă acea cremă miraculoasă pe care toată lumea o cumpăra. Problema era că Huber nu notase nicăieri pașii exacți. Au apelat inclusiv la ajutorului fetei lui Max, ea ajutându-și în trecut tatăl să producă crema, dar în zadar.

Estée Lauder nu s-au dat bătuți, așa că au apelat la un medium. Acesta a fost însărcinat cu misiunea de a îl contacta pe Huber, pe lumea de apoi, pentru a îi cere indicații și sfaturi legate de formularea cremei. Aceștia susțin că au primit un bilet de Huber, prin intermediul mediumului și cu ajutorul acelor instrucțiuni au reușit în mod miraculos să recreeze formula magică. Frumos nu?

Produsul care nu a văzut lumina publicului

Povestea nu se termină aici. Estée Lauder a înțeles ce își dorește publicul așa că, la un moment dat, atunci când se lucra la un nou produs, în schemă a fost adus și un ”vindecător” care își exercita ”puterile” asupra cremei. La un test au descoperit că oamenilor le-a plăcut mai mult crema ce fusese ”atinsă” de ”vindecător”. Cu toate acestea se pare că rezultatele nu ar fi fost pe măsura așteptărilor. În consecință, noul produs nu a fost lansat.

”Miracolele” cremei nu se termină aici. Merită menționat că atunci când fata lui Huber simțea că se imbolnăvește, aceasta mânca câte o linguriță din crema de față. Da, ați citit bine, mânca cremă de față (Vă rog să nu mâncați produse cosmetice). Toată această poveste, parcă desprinsă din basme, poate fi găsită în limba engleză aici.

Creme de La Mer vs Nivea

Ca să înțelegeți ipocrizia de care dau dovadă Estée Lauder, vă dau un singur exemplu: Nivea.

Într-un clip postat pe canalul său de YouTube, Dr. Susan Yara compară cele două produse. Care credeți că este concluzia? Ambele creme conțin aceleași ingrediente de bază, singura diferență care chiar contează este faptul că La Mer are și alge. Mirosul lor este similar, iar surplusul de ingrediente din La Mer nu o fac mai specială decât Nivea, și în niciun caz nu justifică prețul.

Ce am învățat astăzi? Nu mâncați produse cosmetice. Companiile vor face tot ce le stă în putință pentru a își vinde produsele. Dacă un produs este ambalat frumos și costă cât chiria pe 3 luni nu înseamnă că este mai bun. Eticheta de pe fața produsului este făcută să ne fure privirea. Ceea ce contează se regăsește în lista de ingrediente. Nu uitați că deseori ajungem să plătim numele companiei și nu produsul. Este bine să verificați și lista de ingrediente ca să vedeți dacă merită banii. Poveștile înduioșătoare și promisiunile hotărâte ajută mult în campaniile de marketing, nu deveniți victima lor.

Arată-ți că te iubești și că îți respecți corpul cu fiecare ocazie, nimeni nu o va face mai bine decât tine. Be MadMoiselle

Kindness is free, so sprinkle it everywhere!
MadMoiselle Andreea

Latest Posts

CATEGORII