Deși este cunoscută public ca „Rihanna”, numele real al cântăreței este de fapt Robyn Rihanna Fenty. Ea s-a născut pe 20 februarie 1988, pe insula Barbados din Caraibe. A crescut în capitala țării, Bridgetown. Mama ei este de ascendență afro-guyaneză, în timp ce tatăl ei este afro-barbadian și irlandez.
Copilărie
În copilărie, Rihanna a urmat școala primară Charles F. Broome Memorial și școala Combermere. Deși a vrut să absolve liceul, în cele din urmă a renunțat pentru a se ocupa de muzică.
- Advertisement -
În 2003, cântăreața a format un trio muzical cu două dintre prietenile sale. După ce grupul a reușit să aibă o audiție cu Evan Rogers, producătorul de discuri a fost impresionat de Rihanna. Acesta a invitat-o în SUA pentru a înregistra casete demo. Ea a semnat cu casa de discuri a lui Roger și Carl Sturken, Syndicated Rhythm Productions.
Carieră muzicală
După ce și-a înregistrat piesele demo, Rihanna a fost invitată la o audiție pentru Jay-Z la Def Jam Recordings. Ea a cântat piesa „Pon De Replay” și „For the Love of You” a lui Whitney Houston.
- Advertisement -
Tânăra artistă a semnat un contract de înregistrări pentru șase albume. A așteptat în clădire până la 3 dimineața, în timp ce avocații au întocmit contractul pentru că nu doreau ca ea să semneze cu o altă casă de discuri. Cântăreața și-a anulat celelalte întâlniri și s-a mutat în Statele Unite.
Rihanna a început imediat să lucreze la albumul ei de debut. Single-ul principal „Pon De Replay”, lansat în 2005, a fost un hit la nivel mondial.
- Advertisement -
Albumul ei „Music of the Sun” a fost lansat în august 2005 și a debutat pe locul zece. S-a vândut în peste două milioane de copii în întreaga lume.
Rihanna și-a făcut debutul în actorie în filmul „Bring It On: All or Nothing”, care a fost lansat în 2006. Artista a început să lucreze la cel de-al doilea album la o lună după lansarea primului. „A Girl Like Me” a fost lansat în 2006 și a fost premiat cu platină. Single-ul principal „SOS” s-a clasat in topuri și a ajuns pe primul loc în Australia.
Rihanna și-a lansat cel de-al treilea album, „Good Girl Gone Bad” în 2007. Albumul a ajuns în fruntea topurilor din mai multe țări. Single-ul principal, „Umbrella”, a ajuns pe primul loc în Marea Britanie și a rămas acolo zece săptămâni consecutive. Pentru a promova albumul, cântăreața a pornit în turneul ei Good Girl Gone Bad. Acesta a inclus 80 de spectacole în SUA, Canada și Europa.
- Advertisement -
Cântăreața și-a lansat primul album live în 2008. A vândut 2,8 milioane de unități numai în SUA și peste 9 milioane de albume în întreaga lume. Rihanna și-a relansat al treilea album în 2008 cu trei piese noi: „Disturbia”, „Take a Bow” și „If I Never See Your Face Again”.
La începutul lui 2009, cântăreața a început să lucreze la următorul ei album, „Rated R”. Acesta a fost lansat în 2009. În 2010, cântăreața a lansat piesa „Love the Way You Lie”, în colaborare cu Eminem. Cântecul a devenit cel mai vândut în Marea Britanie pentru acel an. Cântăreața și-a lansat cel de-al cincilea album, „Loud”, la sfârșitul anului 2010. Albumul a produs trei single-uri de succes în SUA.
Cel de-al șaselea album al ei, „Talk That Talk”, a fost lansat în 2011. Single-ul principal „We Found Love” a doborât recorduri în topuri la nivel mondial și a fost numit al 24-lea cel mai mare hit la nivel mondial.
- Advertisement -
Lumea afacerilor
Deși lansat melodii de succes de la vârsta de 17 ani, cea mai mare parte a averii Rihannei provine din afacerile sale. Averea ei a crescut de la 210 la 600 de milioane de dolari între 2018 și 2019. Brand-ul ei de makeup și îngrijire a pielii, Fenty Beauty, și linia ei de lenjerie, Savage X Fenty au facut-o pe Rihanna cea mai bogată cântăreață din lume.
Prima infiltrare a Rihannei în afaceri a avut loc în 2011, când a lansat primul ei parfum, Reb’l Fleur. Parfumul a strâns vânzări de 80 de milioane de dolari în primul său an. Ea a continuat rapid cu un alt parfum, Rebelle, iar ulterior a lansat aproape o duzină de parfumuri în total.
- Advertisement -
De-a lungul anilor, ea a semnat contracte cu companii de modă precum Puma, unde a fost director de creație, dar si River Island, Armani, Dior, CoverGirl și MAC.
În 2015, Rihanna a cumparat acțiuni în serviciul de streaming muzical Tidal. Șase ani mai târziu, Jack Dorsey’s Square a achiziționat compania pentru 297 de milioane de dolari. S-a raportat că Rihanna și ceilalți artiști au actiuni in valoare de aproape 9 milioane de dolari fiecare.
- Advertisement -
Dar avansarea Rihannei la statutul de mogul a luat viteză în 2017, când a lansat Fenty Beauty. Scopul mărcii a fost de la început să promoveze incluziunea în industria frumuseții, oferind produse pentru o gamă largă de nuanțe de piele. La doar un an de la lansare, Fenty Beauty aducea venituri anuale de peste 550 de milioane de dolari
Castigand rapid popularitate, Fenty Beauty a declanșat o tendință în industria frumuseții. După ce brandul a introdus fonduri de ten și anticearcane în 40 de nuanțe diferite, alte companii au urmat exemplul. Aceasta este o schimbare majoră pentru o industrie care a deservit adesea femeile de culoare.
- Advertisement -
Rihanna a lansat Fenty Beauty în parteneriat cu gigantul francez de produse de lux LVMH, care deține jumătate din companie. Rihanna deținea anterior 15% din Fenty Beauty, dar de atunci și-a majorat pachetul de acțiuni la 50%, potrivit Forbes.
La scurt timp după ce și-a lansat imperiul frumuseții, Rihanna a introdus un alt proiect. Savage X Fenty este o linie de lenjerie intimă care oferă produse în mărimi de până la 3X și include opțiuni de culoare nud într-o gamă largă de nuanțe.
- Advertisement -
Prezentarea de modă anuală a companiei, care este transmisă pe Amazon Prime Video, include în mod constant o distribuție diversă de modele cu diferite tipuri de corp, un contrast puternic cu prezentările de modă Victoria’s Secret de altădată.
- Advertisement -
Photo by Charisse Kenion on Unsplash
MADmoiselle