Time Management – Prin managementul timpului înțelegem toate măsurile pe care o persoană le poate lua pentru a-și folosi timpul cât mai eficient cu putință.
Time Management sau Managementul Timpului reprezintă modul de organizare a activităților pe care o persoană le desfășoară într-un anumit interval de timp recurgând la împărțirea exactă a timpului, acordând fiecărei activități necesarul minim pentru realizarea cu succes a acesteia.
În această categorie intră sarcinile de la locul de muncă, planurile din viața socială și de familie, hobby-urile și interesele personale și alte angajamente ale unei persoane.
- Advertisement -
Dacă ești mândru/ă că jonglezi cu multe sarcini deodată, iată o știre pentru tine. O cercetare sugerează că doar 2% dintre oameni pot face mai multe sarcini în mod eficient. Pentru restul de 98% dintre oameni, multitasking-ul este de fapt o pierdere de timp și le scade productivitatea generală.
Timpul este considerat a fi cel mai important factor generator de stres. Managementul timpului începe cu managementul propriei persoane, principala cauza a eșecului fiind lipsa autodisciplinei. Nimeni nu se poate aștepta să obțină rezultate spectaculoase dacă nu ştie să-și gestioneze timpul.
- Advertisement -
În prezent, oamenii nu știu cum să-și gestioneze timpul în mod eficient, ceea ce îi împiedică să-și exploateze eficient și pe deplin capacităţile de afaceri şi cele umane. Doar gestionarea timpului va ajuta la rezolvarea unor astfel de probleme astfel încât să devină posibil să trăim viața la maximum.
Obiectivul managementului timpului este de a maximiza timpul pe care îl petreci facand activitățile specifice, lucru care te ajută să îți atingi obiectivele mai rapid. Beneficiile gestionării timpului îți permit să reduci timpul pentru munca neimportantă și să crești timpul pentru munca importantă.
- Advertisement -
Abilitățile de gestionare a timpului înseamnă concentrarea timpului asupra lucrurilor care sunt cele mai importante pentru tine. Înseamnă, de asemenea, să petreci mai puțin timp pentru orice altceva. Abilitățile esențiale de gestionare a timpului includ prioritizarea, stabilirea obiectivelor și delegarea. Gestionarea eficientă a timpului include o programare mai bună, un proces decizional îmbunătățit și o organizare mai bună.
Beneficiile gestionării timpului sunt simple. Gestionarea bună a timpului îți permite să obții rezultate mai mari într-o perioadă mai scurtă de timp, ceea ce duce la mai multă libertate de timp. Te ajută să te concentrezi mai bine, îți permite să fii mai productiv, reduce stresul și prin urmare, îți oferă mai mult timp de petrecut cu oamenii care contează cel mai mult .

Ia măsuri acum! La sfârșitul fiecărei zile, notează trei lucruri de care ai fost fericit/ă și trei lucruri de care ai fost frustrat/ă. Explorează modalități în care poți face mai mult din lucrurile de care ai fost mulțumit/ă și elimină lucrurile care te frustrează.
- Advertisement -
Rezistă impulsului de a implementa sisteme sau instrumente complexe de gestionare a timpului. Nu ai nevoie de gadgeturi scumpe pentru a începe. În schimb, obiceiurile și eforturile simple pot face o diferență uriașă în activitățile tale.
Nu este niciodată o idee bună să iei mai mult decât poți suporta. Persoanele cu performanțe mari din întreaga lume fac mai puțin, dar mai bine. Când prioritizezi sarcinile, obții claritate și direcție, astfel economisești timp și ești mai productiv.
Feature Photo by Malvestida Magazine
- Advertisement -
MADmoiselle